Mandag 21. oktober stenger banen for vinteren

Etter en fantastisk sesong med stor aktivitet og gode forhold stenger vi banen for vinteren. Værmessig kan vi si at det har vært helt greit totalt sett. For vår del, og for banens del, synes jeg vi kan være fornøyde med det skiftende været og de brukbare temperaturene som har gitt gode vekstforhold. De siste par månedene har det vært litt i overkant mye nedbør, noe som har gjort vedlikeholdet av banen mer krevende.

Så hvorfor stenger vi?
Vi stenger banen for å ta vare på den, skadene som nå kommer vil vi måtte slite med neste sesong. Med lavere temperaturer og mindre sol vil veksten avta, og slitasjen på banen vil dermed bli større. Selv om det er ganske vått ute nå, er vi fornøyde med hvordan forholdene er. Nå starter vinterforberedelsene for fullt. Listen over ting som skal gjøres er lang, men her er noen av punktene vi vil trekke frem:

- Dressing og lufting av alle greener
- Dressing og lufting av alle teesteder
- Lufting av alle fairways
- Tømming av vanningsanlegget
- Drenering av noen planlagte områder (hvis forholdene tillater det)
- Fjerning av det gamle klubbhuset
- Lufting av drivingrangen (rangen vil fortsatt være åpen så lenge været tillater det)

Vi takker medlemmer, samarbeidspartnere og gjester for at dere har bidratt til en flott sesong. Vi gleder oss allerede til neste!