Onsdag 28.august hadde styret sitt første styremøte i nytt møterom i Jotunheimen.

For en glede å kunne samle styret i eget hus, og for et klubbhus vi har fått. Golfutstyr og medlemmer har virkelig fått det fint, og nå skal vi bo oss inn.
Administrasjonen/greenkeeper og frivillige, med daglig leder i spissen, har sørget for at flytting fra brakke til slott har gått veldig bra. Fremdeles foregår det bygging; det er garasjebygg til golfbiler som er under oppføring. Dette bygget skal være ferdig i slutten av september. Ut på høsten skal alle containere fjernes fra området og brakkebygget skal bort.

SGK skal være en klubb for alle som har golf som sin favorittsport. Golfsporten har mange regler og mye etikette. Reglene skal være med å gjøre en spiller til en bedre spiller, og ikke nødvendigvis som straff. Etikette er viktig i henhold til hvordan vi oppfører oss, og viser respekt for banen og banemannskap. Styret oppfordrer til at Jotunheimens lokaler blir brukt til medlemssamlinger med regler og etikette kurs for medlemmer.

Mange vil spille golf og mange melder seg inn etter VTG-kurs. Gjennomsnittsalderen i SGK er nå 45 år, det er nedgang som igjen betyr at vi er på vei til en bærekraftig golfklubb med jevnt fordelt medlemmer aldersmessig. Juli-tall viser at antall menn er 1228 og kvinner 394. Når det gjelder HCP er gjennomsnittet hos menn 28 og kvinner 36. Her er det muligheter til forbedring.

Banen er fremdeles veldig fin og håpet er at vi kan spille golf lenge enda, men høst betyr ofte våt bane, ingen rull, lett å slå opp divoter og trege greener. Men spill banen som den er og ballen som den ligger, som det så fint heter. Ta vare på banen den tilhører oss alle.

Ny ballmaskin er på plass og det fungerer, og det er stor aktivitet på DR til alle tider.

Det koster å drifte en golfbane, styret ser en tilfredsstillende økonomi, klubben har pr. juli et forsvarlig driftsregnskap.

Styret retter en takk til alle frivillige som bidrar til at vår klubb er et godt sted å være.
Til alle; ta vare på GOLFklubben/banen vår, sammen skaper vi et godt sted å være.

Ellen D. Schjelderup
Styreleder SGK