Nok en utesesong er snart over, og det har vært en sesong med flotte baneforhold, fra start til slutt. Banen har vært fylt opp med glade spillere, og på DR har det vært høy aktivitet.

Prosjekt "Klubbhus -24" er i havn og garasjen til golfbiler ble overdratt nå i september. Det gamle klubbhuset skal ned, og arbeidet har startet. Harald Skogen er leder for dette prosjektet, ta kontakt med ham om du vil hjelpe til med rivningen. Veldig flott om det gamle klubbhuset kan være ferdig revet før snøen kommer; da trengs det ekstra hender!

Senoirgruppa har avsluttet sin sesong, - mange aktive seniorspillere, som spiller hver tirsdag. En tur til Sverige ble arrangert i august. Regnskapet til seniorgruppa viste høy aktivitet og et overskudd til klubben. Fint med slike bidrag til SGKs klubbkasse. Takk til aktive seniorer.
«Vi har fått ungdom i hus. Golf-Norge har lenge trengt en ny generasjon, og nå har vi fått det». Dette er en overskrift i Norsk Golf. SGK har en juniorgruppe i vekst. Kayla, Mathilda og Tom er gode forbilder for mange håpefulle unge spillere i SGK. Kayla spiller bra og setter vår golfklubb på kartet når hun spiller turneringer. Tom er tilbake fra studier i USA og blitt medlem av SGK. Med seg har han samboer Mathilda, som også er blitt medlem av SGK. Mathilda og Tom har sagt seg villig til å være med på juniortreninger fremover.  Nigel fortsetter, sammen med gode hjelpere. Det som er viktig er å skape et godt miljø som gir glede og mestring. Juniorgruppen la frem planer for juniorsatsingen 2025 på siste styremøte, og styret stiller seg bak strategien og tiltakene som iverksettes.

Styret har et nytt punkt på agendaen fremover: DR–26/27. Det betyr at styret ser på muligheter for å etablere en «Trackman»-range. Styret fikk en presentasjon på siste møte, som viste hvilke muligheter som ligger i teknologien. Flere norske klubber er allerede i gang og SGK må være på banen når det gjelder gode trenings arenaer.

SGK er nå en golfklubb med over 1600 medlemmer. Det er flott med medlemsvekst, og at folk søker seg til den sporten vi alle liker så godt. Nå har vi fått et sted å henge; i det nye Klubbhuset er det plass til mange. I slutten av oktober blir det medlemsmøte i "Jotunheimen". Daglig Leder har sendt ut agenda og tidspunkt. Det er påmelding til medlemsmøtet.

Styret er opptatt av frivillighet, og vi vil takke alle som bidrar med stort og smått. Hver og én av dere er verdifulle for klubben. Alle er velkommen til å delta. Ønsker du å være med i en komite i 2025 så ta kontakt med Daglig Leder.

Vi møtes som vanlig på Indoor senteret i vinter; her er det muligheter til å øve, trene, spille, og være sosial i de lange mørke vintermånedene. Dere møter de samme folka der som på klubben.

Takk for sommersesong 2024. Vi ses til neste år. Det går fort!😊

Styreleder/SGK